Hoog tijd om borstkanker te stoppen

BORSTKANKERCAMPAGNE VIERT 25-JARIG BESTAAN

Het begon allemaal met één idealist: Evelyn H. Lauder. Overal ter wereld stierven vrouwen
aan borstkanker en niemand sprak erover. Evelyn was aangedaan door het gebrek aan
bewustzijn, financiering en middelen om de ziekte aan te pakken, en dus besliste ze daar zelf
iets aan te doen. Ze riep mee de Pink Ribbon in het leven en de rest is geschiedenis.

In 1992 lanceerde ze de Breast Cancer Awareness Campaign (nu bekend als de Breast Cancer
Campaign) van The Estée Lauder Companies en begon ze overal ter wereld in de winkels
van het merk roze lintjes uit te delen. Een jaar later richtte Evelyn de Breast Cancer Research
Foundation® (BCRF) op, een non-profitorganisatie die geld inzamelt dat integraal naar
borstkankeronderzoek gaat. Evelyn bracht een hele beweging op gang, die medewerkers, klanten, vrouwen,
onderzoekers, leiders en betrokkenen verenigt in de zoektocht naar een remedie.

2004_Ribbon_light_pink

Op deze 25ste verjaardag van de campagne brengen we een eerbetoon aan de erfenis
van Evelyn en haar baanbrekende visie. Met onze niet-aflatende steun voor de financiering
van onderzoek, voorlichting en medische diensten voor borstkanker is het internationale
engagement van The Estée Lauder Companies sterker dan ooit.

Maar het werk zit er nog niet op. Borstkanker is dan misschien geen potentieel doodvonnis
meer, zoals 25 jaar geleden, vrouwen en mannen overal ter wereld worden er nog steeds
door getroffen en sterven eraan. Wij waren er vanaf het begin, en we gaan door tot het
einde.